Phone: +98-21-65606050
Whatsapp: +98-9025336539
Email: info@keyhan-machine.com
FA  |  EN  |  RU  |  AR

شیرینی اهری

شیرینی اهری سوغات مهم شهرستان اهر است که معمولا گردشگران هنگام بازدید از این منطقه خریداری می‌کنند.

شیرینی اهری در سال 1394 با همکاری اتحادیه شیرینی پزان شهرستان اهر  در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

طرز تهیه شیرینی اهری :

- آرد 600 گرم، روغن مایع 180 گرم، ماست پر چرب 160 گرم، نثار 280 گرم، تخم مرغ 2 عدد، زنجبیل 2 قاشق س، وانیل 1/8 قاشق س، آمونیاک 1 قاشق م یا ( بکینگ پودر 1 قاشق م یا سرکه سفید 1 قاشق چ .

مواد رویه : - زرده 1 عدد، روغن مایع 1 قاشق س، دوشاب ( شیره انگور ) 1/8 قاشق س.

پودر قند و تخم مرغ وانیل را ده دقیقه با همزن می‌زنیم تاسفید و کشدار شود. آمونیاک و ماست را با هم مخلوط کرده، به مواد اضافه میکنیم. بعد روغن را اضافه کرده، سپس زنجبیل و آرد را کم کم اضافه می‌کنیم زیاد هم نمی‌زنیم یک خمیر کشدار و نرم می‌شود روی ظرف پلاستیک می‌کشیم و ۲ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم. روی میز کار آرد می‌ریزیم (۱سانت) خمیر را روی آرد می‌گذاریم با کف دست آرام چند ضربه روی خمیر می‌زنیم تا حباب‌های داخل خمیر خارج بشود، با وردنه خمیر را به قطر ۱سانت باز می‌کنیم با قالب گرد۱۰سانتی قالب زده در قالب آرد پاشی شده می‌چینیم. رویه را می‌کشیم و با چنگال به شکل + می‌کشیم. در فر گرم شده طبقه وسط ۲۰۰درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ دقیقه می‌پزیم. اگر بکینگ پودر استفاده می‌کنید ۳ق س روغن بیشتر لازم است سرکه را قبل از آرد به مواد اضافه کنید. اگر زیاد به خمیر دست بزنید نان خشک می‌شود. آمونیاک پودری است که بوی زننده دارد، و از لوازم قنادی‌ها می توانید تهیه کنید. حد الامکان مواد را وزن کنید، در غیر این صورت آرد و نثار را قبلا الک کنید بعدا پیمانه کنید. اگر هنگام قالب زدن روی خمیر ترک داشت مشکل ندارد هنگام پختن از بین می رود. به جای دوشاب می‌شود از شیره غلیظ  استفاده کرد، ولی با دوشاب خوش رنگ تر می‌شود.

(با استفاده از دستگاه آلمانی زن ساخت کیهان ماشین می توانید شیرینی اهری را به میزان انبوه تولید کنید، برای اطلاعات بیشتر راجع به دستگاه اهری زن اینجا را کلیک کنید. برای فیلم دستگاه تولید شیرینی اهری به این لینک مراجعه نمایید)


آدرس

استان تهران ، شهریار ، سعیدآباد ، خیابان وحید 2 ، پلاک 17
 ایمیل: info@KeyhanMachine.com
 وب سایت: www.Keyhan-Machine.com

اطلاعات تماس

 تلفن تماس:65606050-021
                         021-65606080
 تلگرام و واتس آپ:09025336539